Uppdatering i bilder

TORSDAG
Unnade hundarna en vilodag. Jag kom inte hem från jobbet (möte på kvällen) förrän halv8, och var tvungen att handla, laga mat och äta pga olidlig hunger och sen var jag tvungen att plugga så hundarna fick slappa och sova.. de lekte med husse i trädgården under dagen och fick en promenad på kvällen, med lite trixövningar.

 
 


FREDAG
Idag var husse golfsugen, så jag packade in hundarna i bilen och följde med! Det blev en tvåtimmarspromenix på golfbanan, där de verkligen bara (!) fick gå snällt vid sidan, inte ett steg framför mig. Ord och inga visor. Jag fick anstränga mig rätt mycket och vara på dem då och då, men det gick faktsikt riktigt bra! Stolt över dem. Vid varje puttning fick de ligga plats...
 





LÖRDAG
Idag åkte jag ut till Sandbräckan och träffade Maria och Jenny. Vi skulle gå "mitt spår" till lägre-tävlingen igen för när jag och Maria gick det i onsdags upptäckte vi lite knas.. Zoya och Bibbi var med så Shappo och Ludde fick fullt upp med sköna och lekglada flickor! De härjade fritt i skogen och Bibbi och Ludde verkade ha väldans roligt, och Bibbi försökte även på med lilla Shappo på leken, men han tyckte nog att det gick lite vilt till.. hehe, han var gärna med och sprang, men när de stannade för att brottas passade han på att smyga iväg och pinka.. hihi! Han försökte dra igång Zoya istället =)

 
Bibbi, Zoya och Shappo                                                      Bibbi, Shappo och Ludde
 
Fina Zoya!                                                            Kom igen, lek då!



Sen kom även Helena med Nowa och Neo, och vi skulle träna en liten sväng. Men på något underligt sätt blev det lite mer skvaller och kaffe, än just hundträning... ? :o
Ludde fick sig ingen träning alls då, men jag tog ut Shappo en liten stund och tränade. Det fanns en väldigt brant backe... så jag tänkte att jag skulle kolla hur mammig han var. Helena fick hålla honom medan jag skulle kuta iväg till backen, och uppför den. Det tog stopp! Som att gå in i en vägg! Jäklar vad brant den var... O precis innan backen började låg det flera högar med älgskelett... Ville se om han skulle komma raka vägen till mig, eller om nyfikenheten för alla döda älgdelar skulle ta överhanden. När jag slutligen kom uppför backj****n så släppte Helena Shappo, och det fanns ingen (!) tvekan om vem han ville till! Så fort han orkade sprang han över både ben, huvud och tänder och kämpade som en galning i backen han också och kom upp till mig! Åh vad glad jag blev!
 
Mysigt ;)


Ett stup... :)

O nu ska jag säga att jag varken orkar sätta mig eller ställa mig från sittande pos, för det BRÄNNER i låren!
Vilken träning alltså att ha hund ;)


Imorrn blir det spårdag med allmänlyndadskursen jag och Reb håller, och på eftermiddagen blir det viltspår med mina två. Gonatt!
Jättepigg och klockan är 01... och jag ska upp vid 08. Dags att kolla in sängen!

Kommentarer
Postat av: Kattis

Oooh, massa härliga/mysiga/charmiga bilder! Me like! : ) Å så skriver du ju så bra dessutom... din blogg är liksom den ultimata bloggen. : )



Ja, nog håller jag med dig; att visst borde simningen väl vara den ultimata och mest skonsamma träningen. Det tror jag! : )



Någon sa en gång till mig att man inte ska underskatta långa koppelpromenader, eftersom då får de muskler/leder/etc "smörjning" som hunden annars väldigt sällan använder så de annars travar eller galloperar fram... : ) Ha ha, det kändes bra att höra - för sedan dess har jag inte haft skuldkänslor de gånger vi går på koppelpromenix. ; )



Ha nu en bra söndag, även om du måste förstöra den något eftersom du måste upp tidigt. : ) Hoppas du vaknar och känner dig pigg och utvilad trots så få timmars sömn!



Kramelikramen! Bananen!

2009-05-17 @ 06:07:10
URL: http://www.geocities.com/kattis_ghetto
Postat av: Caroline o. Lukas

Hoppas era spår gick bra.

Har inte fått någon plats på något anlagsprov. Men siktet är helt klart inställt på det. Fick tips om en domare i närheten som brukar vara villig att lägga ett spår ganska snart efter att man frågat snällt ;) Så då är det bara upp till mig att träna på..

Och för er del? Sikte på anlagsklassen i år?

2009-05-17 @ 17:40:04
URL: http://busgolden.webb.se
Postat av: Anna&Divino

Uh va roligt med så många bilder =)

Kan ja och Dino oxå följa med och spåra nån gång?



Sen tänkte jag på utställning...har inteArvika nån det snart??



Ps...jag satt och åt nu när jag läste ... thanx för blodbilderna! Haha mmm mmm mmm

Å en sak te...Ang backen så tror jag att du orkar mer än du tror själv, duktiga flicka ;)

2009-05-18 @ 10:51:05
URL: http://dinothadog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0