Elak matte. Vackra hundar.

Har haft kurs på klubben ikväll, var lika kul som vanligt! :)

Efter kursen gick jag ut och tränade med mina. La en "plats" och utsatte dem för både det ena och det andra. Först gick jag bara runt dem och kastade en innebandyboll... sen kom Henrik och skjöt iväg den.. Sen kastade vi den mellan oss, framför dem, sen ställde sig Henrik bakom hundarna och jag framför, och kastade så. Kastade den framför näsan på dem, över ryggen, bakom... Jag sprang runt och klappade i händerna, i en åtta runt dem... Hoppade över ryggen på dem. Som avslutning kastade Henrik bollen rakt upp i luften, den landade mitt emellan Luddes framtassar!

De var s k i t d u k t i g a ! Shappo var faktiskt duktigast, han låg hur stabilt som helst - hur mycket jag än psykade honom, Ludde fick jag säga till två gånger.

Tränade lite linförighet med dem båda, Shappo gick "suveränt" (kanske inte tävlingsmässigt, men mattemässigt) - svängarna är inte bra än, men i övrigt är det fint. Ludde hade tappat bort sin hjärncell och var mest jobbig. Jag kände hur mitt tålamod började tryta så jag gjorde några galenskap och sen gav jag mig...

Tränade lite extra med Shappo, och sen tog jag Ludde en gång till - då var han lugnare och tänkte lite mer. Jag tänkte också lite mer och det blev bättre.

Har tagit bilder på hundarna idag.. det är till ett litet projekt som jag ska visa när det blir klart... ;) Men de är ju så vackra, att jag måste lägga ut bilderna!

LUDDE ♥

Golden i Schäfer-pos! :) Hahahaa... !
Synd på svansen... och ja, hans ben är på tok för utdraget. Men han står ju själv... :) Tyckte inte då att det såg riktigt så knas ut, men ju mer jag kollar på det nu desto knasigare ser det ut. Det är ju en golden, ingen schäfer... Ska at nya imorrn och se om jag kan få till det bättre!


SHAPPO ♥


Synd att jag är med... men han är en riktig snygging iaf! :)

O så kan jag ju inte sluta skratta åt Shappos charmiga kontakt... hahaha, här har ni det från "Mina ögon". Svårt att inte le... ;)



Natti...

Kommentarer
Postat av: Caroline o. Lukas

Gud vad duktiga de är! Lukas hade nog inte heller vart så intresserad av själva bollen. Däremot hade han nog tyckt att jag vart taskig som lekte själv och gått därifrån :P

Golden i Schäferpose var ngt nytt - två raser i en? Han huvud i profil är ju så snyggt!

Guud så söt Shappo är på sista bilden. Mina mungipar är just nu uppe vid öronen =D

2009-05-12 @ 08:51:46
URL: http://busgolden.webb.se
Postat av: nänna

meen... taskig matte iaf! duktiga vovvar...=)

shappo är och förblir... lite speciell... ;)

2009-05-12 @ 09:33:22
URL: http://nippertip.blogg.se/
Postat av: Kattis

Duttiga, gulliga och SNYGGA Shappo! :-) Sista bilden är för ljuvlig... :-)



Kramis!

2009-05-12 @ 21:45:23
URL: http://www.geocities.com/kattis_ghetto
Postat av: Monica o Sigge

Hejsan! Ja, det var ett tag sen. Här har inte hänt mycket sen sist. Motivationen kommer smygandes tillbaka nu. Sigge trivs med det nya träningssättet. Massa bus och lek på planen :) Hoppas att allt är bra med er. Gillar schäferstilen på Ludde. Han ser väldigt vacker ut! Ha det bra. Kram!

2009-05-13 @ 08:30:35
URL: http://www.siggebus.com
Postat av: Anna & Divino

Linförhet??

men häärgöte va söt han är Shappo!! OOOHH! To die for! :) Duktig Annapanna som tränar å trixar.

2009-05-13 @ 15:09:55
URL: http://divinothadog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0