Ytterst lite träning och världens sötaste schappis! :)

Hade planerat in träning idag men så blev det inte. Det hände en massa oplanerade saker idag så träningen fick skjutas på hela dagen och nu är klockan halvtolv, så det blir nog inget idag ;)

Men ibland kan det avra skönt med en vilodag också, vi har iaf gått promenad och varit hos mina föräldrar där de har sprungit lösa ute någon någon timme eller två. Kollat när pappa grillat och när vi spelat fotboll.. Några sökövningar blev det, jag koncentrerade mig på Ludde, men Shappo var ju förstås med och ville också leka! :) Haha, sötnöten. jag satte Ludde och kastade iväg en boll så långt ut jag kunde på ett gärde med meterhögt "gräs"... pappa sa "den där hittar han aldrig! =)", men jag vet ju att Ludde kan. Dock är han inte superduktig på det, han kopplar inte på nosen utan är nsätan bara visuell. Ser han den inte så börjar han oftast yra omkring och hamnar på helt fel plats, han kan tex gå 20 meter åt helt fel håll. Men jag märker nu att han kopplar på näsan snabbare och snabbare, nu när vi gör detta oftare. Igår var det jättetydligt när han upptäckte att han fick vittring på den, då spann det i benen på honom och man såg hur näsan arbetade och han hittade den direkt. Så jag tror att med lite mer träning inom området kan han nog bli bättre.
Tränade även dirigeringar, och det börjar han fatta ganska bra - han går faktsikt dit jag pekar!

Shappo var mitt uppe i detta och hade mycket roligt, han skuttade omkring som ett litet rådjur i detta höga gräs som han nästan försvann i och jagade mest Ludde. Han tyckte väl Ludde var trist som inte hängde på hans lek, han fattade nog aldrig att Ludde letade efter något, om jag känner Shappo rätt ;)

Nu ligger det iaf två ganska pigga killar bredvid mig som ser ut att vänta på dagens träning, känns ju trist att berätta för dem att det inte blir något idag. Försöker intala mig att det är bra för dem att ha tråkiga passiva dagar också när det inte händer något...

Imorgon står freestyle och jaktapportering på schemat för Ludde, på fredag blir det ett kort lydnadspass på förmiddagen och sedan ska Luddde få ha tråkigt resten av fredagen för till helgen är det freestylekurs!
För Shappos del blir det lydnad och freestyle imorgon, och på fredag tänkte jag lägga viltspår! Vore ju så kul att kunna göra anlagsprovet i år.. har ju bara tänkt på det i ett år snart... ojdå ... hmm. '

Hittade några supersöta bilder på hundarna på mammas o pappas dator, som är från förra året.... :) Hihihihi







Hahahahahahaha har ni skådat nåt sötare??


Vet inte vem, men någoin tyckte det var roligt att spexa lite med Shappos päls... göra lite olika frisyrer ;)



GONATT! :)

Kommentarer
Postat av: Ingela, Zeb, Indy

Vad söta de är!! =) Och den lugna dagen lät väl som att den var rätt fylld av aktiviteter ändå? =)

2009-07-17 @ 10:38:53
URL: http://www.etthundliv.wordpress.com
Postat av: Caroline o. Lukas

Duktigt av Ludde att bli bättre och bättre. Träning ger färdighet. Kanske också borde börja mer med det. Det är ju trots allt rätt uttröttande för hjärnan att jobba med nosen. Får väldigt många bra tips här innefrån :)

Ha ha känner igen det där med frisyrer. Syrrans hund har också lång päls på huvudet som jag gärna lattjar med. Betydligt mer variation än Lukas slätstrukna eller minispikes ;) Snygga bilder i härlig solnedgång.

Skickar en dumlemuffins på posten. Tur du är snabb för de är snart slut ;)

2009-07-17 @ 18:44:08
URL: http://www.busgolden.webb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0