Uppletande

I söndags blev det långpromenad och stadspromenad. Nyttigt värre... inte bara för hundarna liksom ;)

I måndags körde jag och Therese uppletande vid klubben. Blev en rektangulär vallad ruta, la leksaken längst ut alla skicken. Ludde jobbar bra, snabbt men ganska fokuserat. Han letar iaf hela tiden, förutom i ett av skicken där ahn verkligen inte hittade föremålet och efter rätt många minuter blev det överslag till att leka ko (äta gräs). De gångerna han såg att det las ut ett föremål jobbar han skitbra, men den gången jag gick iväg med honom medan Therse la ut och sedan bara skickade honom blev det för svårt för honom, han försökte komma på vad han skulle göra men var inte riktigt säker. Kollade av rutan flera gånger, såg lite smått förvirrad av, men samtidigt såg han ut att leta (om än inte efetr något specifikt). Till slut blev det som sagt kossa på grönbete, då gjorde vi om så han fick se när Therse gick ut och då gick det som på räls.

Igår tränade vi rutan, fem skick gjorde jag - alla är rakare än någonsin, verkar som om minnesbilden nästlat sig fast! Tränade öven hopp sitt hopp och fjärren, och det tar sig ska gudarna veta! Funderar på tvåandebut i september... ;)

Idag har hundarna bara varit med... Matte fick spontankänsla och impulsköpte 10 liter färg och har spenderat hela dagen åt att först städa köksskåp och sen att måla vardagsrum... Men bra blir det! :)


Therese och Ricco


Snabb som vinden.. ;)


Lilla Therese och stooora Ricco ;)


Jag och Luddasen


På ingång!


Det fina fina täcket! :) Det står Ludde på och så är det en snygg döskalle! =)


Kommentarer
Postat av: Kattis

Vilket FINT och COOLT tjänstetecken Ludde har!! :-) Har Shappo oxå ett sådant personligt? Jag har bara vanliga, tråkiga, SBK-tjänstetecken jag. ;-))) Har tänkt fleeera gånger att jag ska köpa personliga men... ibland har jag sannerligen tummen i röven. :-P



Kram banan, hoppas att ni får en fiiin helg! :-)

2009-08-01 @ 00:19:52
URL: http://www.geocities.com/kattis_ghetto
Postat av: Ingela, Zeb, Indy

Ni är så duktiga! Vi har haft träningspaus nu några dagar. Har inte hunnit och inte haft lust. Sommarlat helt enkelt :)

2009-08-02 @ 10:02:12
URL: http://www.etthundliv.wordpress.com
Postat av: Caroline o. Lukas

Va kul att träningen ger såna framsteg. De i klass två får passa sig ;)

Sicket snyggt täcke! Har du vart i farten med symaskinen igen? :)

2009-08-04 @ 16:35:30
URL: http://www.busgolden.webb.se
Postat av: Kattis

Bilden "Snabb som vinden...;)" är så jämarns läcker! : ) Störtskön ju... : )



Krrram!

2009-08-07 @ 00:08:05
URL: http://www.geocities.com/kattis_ghetto

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0