Torsdag och fredag.

Är hungrig och trött, och klockan ringder tidigt imorrn, så jag ska försöka blogga kort. Ska verkligen försöka ;)

Det är lättare att läsa en text om den kompletteras med bilder. Så även om inte alla bilder är från idag, så jag lägger jag in lite passande bilder här och där ;)

TORSDAG

I torsdags blev det freestyle och jaktapportering för Ludde. I freestylen koncentrerade vi oss mest på front (vilket jag fick döpa om till fram, för front tycker Ludde låter som fot, och letar duktigt upp utgångspositionen...), mitt och vänd om. Han gick riktigt bra på allihopa! Jag är förundrad och stolt över att han lärt sig front/fram såpass bra/fort som han faktsikt gjort (en vecka) då han har såna problem med att just stå.
Apporteringen gick också bra, på den amatörnivå vi är :) Han sitter bra och väntar duktigt medan matte kacklar och kastar dummies omkring sig, sitter stilla när jag börjar dirigera, men startar med 110 %-s fart när jag kommenderar honom. De som ligger synligt tar han klockrent, de som ligger dolt börjar han leta efter bättre nu. Övning ger färdighet! :)


Ludde tränar "mitt".

Shappo fick köra lite lydnad och freestyle, inget värre planerat tyvärr, men han var på hugget och gick in med själ och hjärta! :) Fokade på linförighten i lydnaden och i freestylen körde vi en blandad kompott som innehöll ALLA trix o moment han kan... lite uppvisning för mamma och pappa ;)



Gick en stadspromenad mitt på dagen, en ganska kort, men mycket behövlig. Shappo skötte sig utmärkt vilket gläder mig så mycket att jag tror att jag blev ca en decimeter längre på den turen. Dock blev jag även hes för att jag fick skälla ut Ludde varannan meter... Jaja, lyckliga Ludde brydde sig väl inte om det..




När vi var hos mamma och pappa tvättade syrran bilen, och när Ludde fick syn på vattenslangen var han snabbt med i biltvättningen och jagade vattenstrålen. Det var kul ända tills han slängde sig upp på bilen... ajdå. Men det blev inte märken som tur var. Istället fick han leka efteråt med vattenslangen, då passade jag även på att ta lite kort, som jag ska lägga upp på galleriet.. orkar inte nu, klockan är ju 01! :)
Mitt i "jaga vattenstrålen"-leken så hoppade han upp i luften, men hade inte riktigt koll på sin kropp och drog sig i ordentligt... matte hinner tänka: ånej, faan, hur gick detta, stackars stackars älskling, D-höfter, krasande ben, trasiga leder, död hund... Men han gav inte ifrån sig minsta gnäll vid smällen, och var uppe på benen direkt efter och kastade sig lika glatt efter vattenstrålen igen. Efter en kort stunds vila efter leken sen, tog vi en koppelpromenad och han var full i krut som vanligt och reagerade varken på travtempo under koppelpromenad eller beröring, och när han blev lös for han runt som en virvelvind som vanligt... Verkade inte stel idag heller (dagen efter) så det gick nog jämt hur bra som helst! =)

FREDAG
Idag mötte jag Therese och vi tränade lydnad, vid ett nytt ställe (så duktiga vi är och tänker på miljöombyte, hehe). Idag körde jag fritt följ (oj så det gick... han svävade hur mycket som helst, men jag vet precis vad det beror på - matte belönade alldeles för sällan!), rutan (bara två skick, men de två var så bra att jag nöjde mig med dem). Sen gick vi ner och badade hundarna i kyrkviken (tog kort, som också kommer att läggas ut i galleriet, men inte nu... gäsp), sen la vi en plats (jag gömde mig och enligt Therese låg han med full koll där han sost såg mig. Perry!!).

Sen fick Ludde vara ensam hemma och ha tråkigt medan jag och Shappo följde med husse till golfbanan, och där blev det en tretimmarspromenad, och då är det HÄR som gäller. Rätt jobbigt tyckte Shappo som somnade i mitt knä när vi åkte hem ;) Men på de två sista hålen tänkte jag att han skulle få gå fritt och nosa/strosa bäst han ville, men just då kom ett par bakom oss ikapp oss, som jag inte riktigt hann med att se och Shappo sprang dit i full fart och pratade/skällde hela vägen... puh vad pinsamt. Han vill ju bara fram och kolla vilka det är, han sprigner fram, viftar, hälsar och viker av tigen, men SUCK PUST STÖN o GÖTE va pinsamt! Oturligt nog, eller som tur var (har inte bestämt mig än) kände jag dem ju också... Jaja, de tyckte han var söt så det gick ju bra iaf. Jag skickade husse efter honom medan jag gömde mig bakom en annan golfspelare.



Blogga kort var det ja. Hmm. Tänk vad svårt.

Sydde två halsband idag också, som blev rätt bra :)

Nu, gonatt!

Kommentarer
Postat av: Maria

Åh- Syr du halsband? Jag har letat överallt efter ett nytt till Rocky. Går det att göra en beställning?

2009-07-18 @ 12:33:48
URL: http://rocky.cybersite.se
Postat av: Mikaela

Snygga halsband man kanske får beställa:)

2009-07-19 @ 21:09:58
URL: http://www.villavagen.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0