Hopp - sitt - hopp

Mycket träning men dåligt bloggande. Får bli ändring på det... mycket träning och mycket bloggande ska det ju vara :)

I lördags var jag funktionär på apelltävlingen, satt som skrivare. Det var både roligt och nyttigt, domaren var jättesnäll och berättade en massa under tiden, varför han bedömde si och så m.m.
Jag känner verkligen tävlingssuget i magen nu, dels är viljan starkare och dels känner jag mig säkrare - tack vare tävlingspsykologikursen jag gick hos Pia. Om två veckor igår börjar tävlingslydnadskursen, längtar!

Efter tävlingen blev jag iaf mycket sugen på att dra igång att träna för brukset, även om jag vill komma ur ettan innan jag startar i apellen. Men träna kan man ju göra, så jag åkte hem och slängde ihop lite bråte och vips så hade jag ett hinder som jag kunde träna hopp - sitt - hopp på :)
Eftersom Ludde har D-höfter tränade jag på låg höjd och inte så många gånger, utan istället några få gånger fast ofta, har faktiskt kört hoppet nu varje dag.
Han går inte helt på kommando än på uthoppet, men när jag kört några gånger så fattar han. Känns som en bra start!

Shappo kan ju redan hopp-sitt-hopp. Eftersom vi har tränat/tävlat agility så kommer det ju lite gratis just vid hoppet :) Eller "kan" och "kan", men han kan uthoppet och sätter sig på andra sidan när jag kommenderar sitt. Sen blir det kanske inte så rakt alla gånger, men det tränar vi på. O inhoppet har han sen innan.

Har även tränat ställandet frenetiskt med Ludde, och det känns faktiskt som att det går framåt! Wiihoo!



Sommaren -08
Dumbo på språng?

Kommentarer
Postat av: Elsa

Det var inte meningen att "klaga", tycker bara att det är väldigt kul att läsa här vad ni gör och vad som händer.



Kul att träningen går framåt!

2009-04-30 @ 14:07:16
URL: http://melviona.3w.se
Postat av: Kattis

Visst är det ROLIGT att sitta som skrivare?? :-) En av mina favoritsysslor... speciellt om det är en domare man kan prata och viska lite konspiratoriskt med. ;-)



Hmpf, jag har länge velat haft ett eget lydnads/brukshinder hemma och även fast jag bor med en snickare så blir det inte av. Å så du bara slänger ihop ett!? Mamma mia... får jag adoptera dig lillgumman? *skrattar*



Hoppas Valborg varit mysigt! Kramisar!

2009-05-02 @ 01:23:59
URL: http://www.geocities.com/kattis_ghetto/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0