Miljöträning

Igår var jag på Kalenius med G, jag tog med Shappo för att han skulle få lite miljöträning. Sen fick han även vara med på Lantmännen. Kanonduktig var han! På Kalenius la jag honom några meter bort från mig, och där låg han lugnt och stilla medan jag valde blommor. Inga problem alls, inte när det kom folk förbi heller.

Sen tränade jag med honom, lös, utan G's lägenhet. Oj så behövligt! Hunden är det ju inga problem med, men matte! Jag brukar ju träna med Shappo lös annars också- men var? Jo, en plats jag är van vid. Hemma på min trygga gata eller på en trygg plats som jag känner till. Jag blir ju så extremt mammig när det gäller Shappo, jag vet att han är osäker när det gäller andra hundar, men jag vet att han är hur lugn och trygg som helst så länge matte är lugn. O jag är så otroligt rädd att det ska hända honom något, nu har han blivit påflugen/biten tre ggr av andra hundar och det gör ont i hela magen när jag tänker på att någon skulle skada det finaste jag har... ens bästa vän.

Flummigt inlägg. Poängen var iaf: Mer miljöträning! O det är för MIN skull först och främst, jag behöver det mer än Shappo.

Kommentarer
Postat av: Anna

Tränade du honom UTAN min lägenhet!! Wow! Hehe Skulle bra gärna vilja sett dig träna MED min lägenhet =)

2009-04-16 @ 21:05:17
URL: http://krissil.blogg.se/
Postat av: Caroline o. Lukas

Känner igen det där att vara mammig rodnar Lukas har blivit påflugen 2 ggr och det har som sagt satt sina spår. :(

Kul att det gick så bra! Bara att kämpa vidare med att hålla sig själv lugn så är hunden lugn också ;)



Jo då jag klarade mig med en sak, igelkotten, billigt och bra. Värre blev det för mamma och pappa som kom hem med ett stort vitrinskåp =P

2009-04-17 @ 09:13:16
URL: http://www.busgolden.webb.se
Postat av: Kattis

Toodilooo!



Oh, ja. Nog är det lika viktigt att man som förare får träna upp sin trygghet och sitt självförtroende tillsammans med sin hund efter att ha varit med om något "traumatiskt". :-)



Så klok du är... liksom. ;-)



Ha en underbar helg, massor av kramisar från oss i norr! :-)

2009-04-17 @ 21:28:15
URL: http://www.geocities.com/kattis_ghetto
Postat av: Henk

HAAHAHa vilket goddit ordtapp det blev =) Ja det är inte alla som kan träna utan lägenhet, det ska ni veta =)

2009-04-20 @ 09:34:47
Postat av: Elsa

Haha det är inte lätt att vara hundförare.

2009-04-21 @ 12:19:57
URL: http://melviona.3w.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0