Jump!

Efter att jag förnedrat hundarna med påskkärringutstyrsel och även förevigat detta på fotografier och dessutom skickat kortet till alla vänner, tyckte jag att jag var skyldig en hel del godis. Men inte helt gratis, utan det blev lite halvslapp träning, om än givande och lyckad!

Ludde fortsätter att öva frenetiskt på ställandet. Ser inga vidare framsteg, hoppas vi kan ta nya tag hos Pia på tävlingslydnadskursen som börjar v 20. Men jag måste erkänna att han verkar förstå lite av själva kommandot stå, även om det inte fungerar i samband med rörelse.
Sen har vi höjt ribban vid backa, att backa är rena barnleken för honom nu, i alla vinklar - framför, bakom och på vänster/höger sida av mig, så nu tränar jag på att han ska backa när jag står stilla (endast röstkommando). Funkar fint, en hungrig och matgalen golden som redan är galen från början är det sällan svårt att övertala att vissa trix är livsviktiga att kunna! ;)

Med Shappo har jag börjat träna en del lydnadslydnad, har ju lagt allt det där på hyllan med honom, men nu känns det bra att börja smaka på karamellen igen - han är en ny hund. Jag upprepar detta i varje inlägg nästan, men jag är så otroligt glad över hur han har utvecklarts det sista året och jag kan inte riktigt beskriva nog bra hur lycklig man blir när man märker att ens hund har blivit en lyckligare och tryggare hund.. och jag är stolt över att vi, jag och Shappo, har lyckats överkomma dessa (för mig) svåra hinder. Hur som haver, han är så rolig att arbeta med i lydnaden nu för han söker en så otrolig kontakt mot vad han gjort innan! Sen vet varken jag eller han vad precision är i dessa moment, men vi har så förbannat kul så vem bryr sig!? =)

Efter Shappos omgång tog jag med båda hundarna och tränade dem samtidigt, något som vi övat på då och då under en tid satt idag perfekt! Jag låter bilderna tala för sig själva! =)





Kommentarer
Postat av: Kattis

Hi hi, tack för det übergulliga påskkortet! De är ju för bedårande... men jag instämmer, nog sjutton är du skyldig dem massor av gotta! :-)))

Alltid så mysigt att läsa den varma, innerlige och humoristiska text du skriver om hundarna och er träning här i bloggen. :-) Det blir liksom samma sak som då man tar ett lyckopiller. ;-)))

Ha en mysig påsk-helg! KRRRRAM! Pöss!

2009-04-10 @ 02:01:47
URL: http://www.geocities.com/kattis_ghetto
Postat av: Caroline o. Lukas

Beundrar verkligen dig och dina hundar skarpt! Hur sjuttsingen lyckas du få de att vara stilla i påskkärring-utstrysel..? hihi. Kortet blev grymt sött!

Dagens kort ser superläckra ut!

2009-04-11 @ 17:52:32
URL: http://www.busgolden.webb.se
Postat av: Matilda

Härliga bilder :D Och tack för det finfina påsk kortet!

2009-04-12 @ 18:35:20
URL: http://www.goldenliv.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0