Time for a little movie

Jag & Ludde har tränat lite lydnad ute idag, det blev (som alltid) denna förväntan med kamp som vi kör varenda träningspass :) Kom o bryt arm med mig om ni vågar! :) Haha! Sen körde jag lite fjärr och inkallning. Vill ju inte traggla klass I-momenten för mycket, han kan dem ju och det känns bara onödigt att tjata ut dem... Så därför har vi börjat med fjärren och rutan tex..  Men inkallningen kör jag mest förväntan, för ibland har lilla Ludde nämligen tyckt att han kan ju faktsikt lika gärna ligga ner och vänta på att jag kommenderar, som att sitta upp.. Eller? Det spelar väl ingen roll? Så nu sätter jag honom, går iväg - ställer mig och väntar. Går en bit igen, ställer mig längre bort. Sen går jag tillbaka mot honom och sen kastar jag en boll över hans huvud. Så nu verkar han sitta lite stadigare, när han vet att det kan komma en boll flygandes, och det vill man ju inte missa! Hehe ;)

Nu ikväll tränade jag lite "backa" inne i köket. När jag började att träna det så backade Ludde bara på rumpan, han satt ner och skuttade baklänges, hehe. Så när jag tränade för Agnes Mohlin sa hon att vara noga med att bara klicka när han verkligen står på alla tassarna, och det är ju hur logiskt som helst.. Jag bara tänkte om ni undrar varför jag inte klickar ena gången..;) 


Ludde tränar backa, nov 08 from Anna Lindström on Vimeo.

Shappo har också fått köra lite freestyle, det är hans favorit.. Godis och trix gör hela dagen det för en liten schapendoes =)

O igår... herre gud, jag satt o kolla på gamla hundfilmer på datorn, och Shappo ligger och sover bredvid mig. Sen, helt plötsligt ställer han sig upp och börjar yla! Jag fattade alltså inte först att det var han, han lät som en varg! Han ylade/skrek verkligen! Jag blev livrädd, trodde han hade ont eller nåt, jag har aldrig hört honom låta så förr! Men när jag ställde mig upp slutade han, och när jag kände på honom skakade han lite.
Vad kan det bero på? Kan hundar ha mardrömmar? Brukar era hundar ställa sig upp och yla som en flock med vargar efter en mysig tupplur?

Kommentarer
Postat av: Kattis

"Flämt, flämt, jag kan... backa, backa, backa! Och jag heter Ludde! Och jag är jätteglad! Och söt! Sådeså!" :-))))

2008-11-21 @ 23:49:20
URL: http://www.geocities.com/kattis_ghetto/
Postat av: Caroline o. Lukas

Åh va kul att se film!! Han ser ju störtskön ut. "Jag kan, jag kan, jag kan, godis, godis, godis" :D Tycker han är väldigt charmig när han studsar jämfota bakåt =)



Lukas kan också yla i sömnen. Men då reser han bara på hvuudet, aldrig hela honom. Men jag tror absolut att de kan ha mardrömmar precis som oss :)



På tal om filformat. Om man högerklickar på filen på datan och kollar egenskaper så brukar filformat stå där ;)

2008-11-22 @ 09:30:58
URL: http://www.busgolden.webb.se
Postat av: Monica & Sigge

Hej! Roligt att ni tittade in hos oss. Underbart söta hundar du har! Gillar verkligen filmen! Hit kommer vi garanterat tillbaks! Ha en trevlig helg. KRAM

2008-11-22 @ 10:13:25
URL: http://www.siggebus.com
Postat av: Anna&Divino

Så när han inte gör rätt (med alla fyra tassar i backen, men ändå har backat?) så säger du nej, avbryter och börjar om?



Dino morrade och ylade(typ) i sömnen som en stor varg härom natten-tror du ja vart nö rädd da? haha

De kan ju drömma att de springer så...

2008-11-24 @ 12:24:20
URL: http://krissil.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Kul att se!! Men du, hur får jag filmen att visas i bloggen?? Nu kan jag bara länka?? Se i min blogg så förstår du.. ;0) Hjälp mig få till som du fått... ;0)

Kram!

P.S mina brukar låta som en vargflock när de hör något sådant. Hehe

2008-11-24 @ 16:23:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0