Starka armar!

Har tränat BACKA med Ludde på morgonen idag. Vi har en korridor i köket så det är perfekt att träna där, och där fungerar det jättebra, han backar rakt och snyggt. Men när vi tar det utomhus så drar han åt vänster, eftersom han vill till min vänstra sida... Suck. Jag kan köra det ute om jag har en vägg eller ett staket på hans högersida så han inte kan dra åt vänster, men utan något stöd så hamnar han till slut bredvid mig om jag fortsätter.

Körde lite lydnadsträning också. Är tillbaka på ruta ett och kör förväntningar så det ryker! När han sitter fot så blir jag galen efter några sekunder och kampar som en tok med honom, sen bryter vi och tar fot igen. Upprepar detta några gånger, sen tar jag ett steg och blir galen... Sen två steg och bilr galen.... och så håller vi på så. 5 steg är max, längre går jag inte.

Om vi inte kört det här på några dagar och sen tränar på detta sätt vaknar man dagen efter med väääärldens träningsvärk i rumpa, rygg, axlar och armar kan jag lova! Men vilka armmuskler man får! Screw hälsokompaniet, vem behöver det när man har hund? :)

En liten film från när vi tränade sist hos Pia. Sandra filmar..

Kommentarer
Postat av: Caroline o. Lukas

Hund är nyckeln till hälsa helt klart! Ser jättekul ut när ni kampar, verkligen energi båda två :)



På tal om backandet - har haft samma problem med min hund. Han drog till min vänstra sida när han backade utan hjälper. Jag började belöna vid hans högra skuldra (alltså med min vänstra hand) då blev det att jag tryckte ut honom lite. Samma som man gör när man kan trycka in de i fotposition genom att belöna utifrån.

Det var bara ett litet tips som har funkat för oss iaf :)

2008-11-15 @ 18:31:12
URL: http://www.busgolden.webb.se
Postat av: Anna

Öh, skriv så man förstår!!

2008-11-16 @ 19:39:51
URL: http://krissil.blogg.se/
Postat av: Kattis

Ha haaa, vad gulliga ni är! Ha ha, jag blev alldeles chockad när det plötsligt blev en sprattelgumma av dig efter ett steg! :-))) Du vet, som om något oväntat hoppat upp i rutan då man sitter och tittar lite lagom avslappnat. ;-)

2008-11-16 @ 22:13:20
URL: http://www.geocities.com/kattis_ghetto/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0