Hyra manege.

Det är inte dumt det! :) Sandra har fixat så vi har fått hyra manegen på Sörtomta fyra gånger innan jul =) Helt underbart att kunna vara inne ibland och träna under vintern!

Idag var vi jag & Ludde, Sandra & Tascha, Mikaela & Pepsi och Natalie & Per.

Jag och Ludde tränade starterna med förväntan igen... vi kampar så jag blir alldeles andfådd =) Det var första gången Ludde var i ett ridhus idag så jag är väldigt stolt över hur han betedde sig, han brydde sig inte alls mycket om dofterna och hästskiten, det var någon enstaka gång han sneglade iväg med nosen.

Förväntansövningarna går bra, men jag få hålla i mig lite, för jag vill gärna gå fort fram. Nu när det funkar så bra och han verkligen ahr en förväntan i fotpos. och några steg framåt vill jag ju gärna gå längre och visa attg vi kan! Men det får jag ju inte! Det är ju det här vi ska bygga upp sakta med säkert nu! Ivriga matte!
När kopplet kommer av har han en helt annan koncentration och fokus, det är ju skitdumt att jag aldrig tränat med kopplet. Till alla er som börjar träna lydnad, träna med kopplet - annars kommer det och biter er i arslet!

Jaja, vi kämpar och kampar för fulla muggar och än så länge fungerar det kanon!

Vi körde lite snabba ligg och ingångar. Körde även igneom fjärren, den är han verkligen duktig på! Han är snabb och hoppas upp till sittandes från ligget, söta lilla skrutthund :) Det enda som blir av det där lilla hoppet, är han får ett litet efterskalv med rumpan eller hur man ska förklara.. haha (!), så han kan förflytta sig lite åt sitt höger. Men aldrig framåt eller bakåt dock, utan det är bara åt höger... Hmm.. Mina armrörelser däremot är inte direkt små och diskreta så jag hoppas verkligen de är godkända :) Får höra med chefen ;)

Sandra hjälpte mig att göra några skick till rutan också. Det är andra gången vi tränar det, och idag lurade jag honom faktiskt inte ens. Jo jag började med det, men efter två lur-skick skicakde jag honom "from scratch" :) O bollen fixade Sandra! Men jag var ju tydligen alldeles för mesig i min lilla klena röst och kunde inte skrika BRA eller STÅ eller "vad fan jag ville" ordentligt påpekade gruppchefen ;) hahaha :) Får träna på min lilla chockerande skirk-röst =)

Vi gjorde en plats också. Det fungerade hur bra som helst, trots störningar. Ludde låg stabilt och vilade på ena höften, han håller koll på de andra hundarna då och då, men idag höll han ganska långa kontakter med mig också. Matte lugn = Ludde lugn. Att det ska vara så svårt att vara lugn på tävling då!? Hmmm...

Förresten var jag 40 minuter sen till träningen för jag fick givetvis punka på ena däcket på väg dit...



Ludde ligger snällt och väntar....


Henrik -  räddaren i nöden kom snällt med min bil så jag kunde åka och träna och han tog v40:n och fixade däcket och allt... Tack baby!


Natalie och söta lilla Per :)


Mr & Mrs. Damp :)
Diggar Taschas blåa öga... haha :)

Tack för en rolig träning idag!


Kommentarer
Postat av: Tascha

Jo nog är matte gruppchef alltid! Det är ett jäkla kommenderande till höger o vänster! Nu ska vi ha sovstund, sen bär det av till Uddevalla o hälsa på mattes familj o deras tik Wilma! Det ska bli skoj! Har hört att det har ryktas om en tipspromenad nån gång under helgen, det ska bli kul de!

Vov o Vift på dig Ludde,

Ps. Hälsa Shappon oxå!

2008-11-20 @ 05:39:52
URL: http://www.bybraten.cybersite.se
Postat av: Kattis

Inomhusträning under vintern är toppen! :-) Nu på söndag ska vi vara med på vår första ridhusträning oxå... jippi!

Jag hinner träna en gång innan tävling med andra ord... fast Ghetto älskar ju ridhus, han blir helt tossig, så det är mest miljöträning för matte tror jag. skrattar

2008-11-20 @ 14:56:13
URL: http://www.geocities.com/kattis_ghetto/
Postat av: Kattis

Ha ha ha, vaddå, menae du att jag är en fjantig hundägare som inte vill ta i döda äckliga klövar!? Nåååå... Okej då. ;-)))



Ghetto ska tävla den 6 december. Sista tävlingen för året och vi kan fortfarande långt ifrån alla moment. Ha ha, men det är ju roligt att tävla ju! :-)))



Numer tävlar jag bara med en hund åt gången... anmäler man till två klasser så strular det ALLTID och jag vill kunna koncentrera mig på tävlingen och inte på att stressa ut och in med hundarna för att arrangören inte tagit hänsyn till att man tävlar i flera klasser... :-)



Önskar att jag kunde lägga upp filmer! Jag försöker lite nu och då, men 1. Har ingen aning om hur man klipper ihop filmen så den inte blir onödigt lång och 2. Har försökt ladda upp filmer på både YouTube och Photobucket men det tar 100 år...??



Ha ha, Tattis värdelöst oteknisk! ;-)



Kram, puss, grovhångel och slick i naveln!

2008-11-20 @ 16:11:52
URL: http://www.geocities.com/kattis_ghetto/
Postat av: Kattis

Wooohoooo! Jag klarade det Anna! :-) Nu dansar jag runt som ett miffo... typ. ;-)



Fast... synd att man inte hade roligare filmer å bjuda på... ha ha ha! :-)

2008-11-20 @ 19:36:04
URL: http://www.geocities.com/kattis_ghetto/
Postat av: Emelinda

Haha döda djur är ju vidrigt, särskilt om det bara är delar av dem :P

2008-11-21 @ 12:00:12
URL: http://emelinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0