Den otäcka lådan

Fullt upp dagarna i ända = mindre bloggtid.

Tråkigt för jag tycker verkligen det är kul att blogga! En ltien träningsdagbok, skriva av sig, få tips och feedback. I like it ;)

Under helgen har det blivit en del lydnadspass, dock inget spår som jag hade planerat. Men jag ska till Sandra imorrn och då blir det både spår och lydnad (och lussebulls- och pepparkakshusbygge!).
Jag o Halta Lotta, nej jag menar Sandra, var på stan förut och handlade lite julpynt, köpte lika gardiner fast i olika färg - de var så fina! Pratade giiivetvis en massa hund också :p 
 
Lydnaden känns bra. Det är lite tråkigt att vi (jag) inte fixar tävlingarna, alltså det går ju itne helt åt skogen, det var bara sista som gjorde det, men det går ju verkligen inte lika bra som när vi tränar. O grejen är att både jag och Ludde har tröttnat på klass I-momenten nu och vill ha nytt!
Vi behöver og en liten boost på träningsfronten nu så jag ska kanske hänga på Pias träningshelg nu till helgen,  fast jag kan bara söndagen.. Man får alltid en så himla kick när man varit där, hon plcokar verkligen fram detaljerna som gör hela skillanden!

Ingångarna på inkallningarna har blivit lite sämre, han gör lite större svängar bakom mig.. Ska träna ingång på ingång på ingång nu så vi får tillbaka de gamla :)

Shappo och jag har kört lite freestyle, han blir så lycklig lillkillen när jag tar med klicker och frolic och vil går ut och kör lite =) Ganska lättroad :p Har klickat honom mycket på sistone, var inne på Emmas och HerrHerrys sida häromdagen och fick se deras film på när hon klickar Harry så han ska ställa sig i en låda. O när jag upptäckte att jag har exakt samma låda var jag ju tvungen att klicka in Shappo på det. Det var väldigt kul, för han var verkligen rädd för lådan när jag tog fram den så jag tänkte att det här är ju kanon - nu kan jag ju klicka bort rädslan också!
Vanligtvis när jag tar fram ngt nytt föremål och visar att jag har godis och klicker gör han ALLT i sin värld för att komma på vad det är jag är ute efter. Men nu var han lite rädd för lådan så han var väldigt försiktig och när jag hade klickat på att han uppmärksammade, tittade och till slut nosade på lådan tillräckligt många gånger och krävde lite mer, avvaktade han och la sig framför mig och hade stenkoll på både mig och den dumma lådan. Det har han aldrig gjort förut... Men jag väntade och till slut (efter ca 10 minuter) ställde han sig upp och stoppade ner huvudet i lådan! KLICK! Tjohoo!!
Sen tog det kanske fem minuter tills han hade alla fyra tassarna och stod som ett litet fån i lådan :) Söta lilla vovven!

MEN... då gjorde jag misstaget. Dumma dumma matte! Jag klickade och gav en godis och bad honom hoppa ur... plastlåda på parkettgolv.. en hund som knappt får plats i den ska hoppa ur. Vad händer? Jo lådan följer med och välter och för en massa otäcka ljud om sig... Shappo som redan tyckte lådan var otäck blev jätterädd och vågade inte komma tillbaka utan gick stora omvägar för att komma förbi. Varför höll jag inte i den!?

Tillbaka på ruta ett. Jaja, vi började om och efter några om och men kom han fram igen och det släppte med en tass i taget... Sista gången höll jag stadigt i lådan och bad honom hoppa ur, lätt som en plätt. Sen ställde vi bort den och tog kvällen... hehe.

/Anna,Shappo&Ludde


En mycket trött golden efter mattes hårda träningspass...
Har han inte tassarna ganska sött? =)


Kommentarer
Postat av: Monica o Sigge

Hej. Ja visst är det tråkigt när det inte funkar på tävling. Man vill ju lixom inte vara kvar i klass 1 hur länge som helst. Men ni ska se att när det första 1a-priset kommer så kommer dom andra att trilla in för er. Och jag hoppas att ni lyckas :)



Passar på att önska er en trevlig 1a advent! KRAM FRÅN OSS!!!

2008-11-28 @ 10:21:36
URL: http://www.siggebus.com
Postat av: Johanna

Tittar in och önskar en trevlig helg :)

2008-11-28 @ 22:16:02
URL: http://pluppy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0