Julträning

Under  julen har vi tränat en hel del, lite neddragning har det väl varit, men så blir det ju på jul...

Vi har tränat en del lydnad och freestyle, alla tre :) tappade tyvärr bort klickern när jag var i Högvalta, och det kändes jättekonstigt att tröna utan den under de dagarna... Tänk vad man vänjer sig... sen har man kompisar som ALDRIG tränar med klicker... förstår inte hur det bär sig åt :p jag klarar min inte länge utan min kära klicker =)

Tyvärr var det en av favoriterna som försvann, men jag har typ fem till här hemma så jag klarar mig iaf!

Fick inte så mycket hundgrejer i julklapp, fick däremot pengar som t.ex. kan gå till alla hundsaker jag vill ha :) Blir nog en lliten shoppingrunda imorrn ;)

MEN.... av min älskade fick jag en ny loiten digitalkamera, min gamla blev bara sämre och sämre efter att jag tappat den i backen så det var dags för en ny. Den var lite svår att ta kort med, men jag lär mig nog. Det är ju helt nytt för mig att ga CASIO, jag som alltid kört panasonic i vått och torrt. Men just för fotografering har jag ju min digitala systemkamera. Det som jär så perry med den här som jag fick är att den är världens bästa hundkamera! Det är youtube-läge på den, så nu blir det lättare att filma och lägga upp filmklipp på hemsidan :) ME LIKE ;) 
Så TACK älsklingen min... :)  


Hundarna fick ett varsitt torkat oxbogsben, men Ludde blev dåligi magen dagen därpå så det var tydligen inte bra för honom.
Sen fick Shappo en ny aktivitetskula, för den vi hade sen innan köpte vi medan vi hade Charlie som då tyckte att det var lite onödigt att rulla på den för att få godisarna så han gjorde ett helhjärtat försök att bryta sig in i den, så det man snurrar på för att göra hålet mindre el större funkar dåligt. Så han fick en ny ;) 
Ludde fick ett "utfodringsben". Ett plastben med ett hål i ena änden där man ska hälla i maten, och som han sen ska få ut... Men det blev som vanligt: de bytte. Shappo tyckte benet var jättekul, Ludde fattade inte nåt. Däremot tyckte han kulan var rolig... så så blev det ;) 

Märgbenet jag hämtade förrförra veckan hos farfar, av den nyslaktade tjuren var jättebra också. Båda hundarna tyckte dels att det var jättegott och båda TÅLDE det! Shappo var kung på att gnaga av skinn, köttslamslor ( de få som var kvar) och fick dessutom ut all märg i båda benen... Duktiga lilla skrutt. Nåt sånt får vi skaffa  igen om ett tag.. 

Idag har min familj varit här, så de har lekt och agerat barnvakter åt ivan, min snart tvååriga systerson. De sover gott nu :p 

Nu blir det sängen snart för oss, imorrn ska jag köra lydnad med Ludde och lite blandat med Shappo :) Kanske kommer det en film emot kvällen... ;)
 

Kommentarer
Postat av: Rocksyster!

A...du får lära mig och Dino detta med klicker då=) Han lär ju fatta fortare än jag. hehe Shoppingrunda imorgon?? Jag hänger på ja, efter Palmis? Puss på er

2008-12-30 @ 05:59:14
URL: http://krissil.blogg.se/
Postat av: Anna

haha, Kolla in! =)

http://se.youtube.com/watch?v=QN0vhdHHkkw

2008-12-30 @ 06:08:27
URL: http://krissil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0